Starostwo Powiatowe w Łukowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strony Starostwa Powiatowego w Łukowie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
W Starostwie Powiatowym w Łukowie dla strony powiatlukowski.pl przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/ ), z którego wynika, że:
Strona internetowa https://powiatlukowski.pl spełnia wymagania w 99,96%.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Łukasz Lotek
- E-mail: kancelaria@starostwolukow.pl
- Telefon: 25 2798 22 03
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Starosta Łukowski
- Adres: ul. Piłsudskiego 17
21-400 Łuków - e-mail: sekretariat@starostwolukow.pl
- Telefon: 25 798 22 03
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Starostwo Powiatowe w Łukowie mieści się w czterech lokalizacjach:
a) 21-400 Łuków, ul. Piłsudskiego 17. Wejście do budynku z poziomu gruntu od strony wschodniej. W budynku tym siedzibę ma Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu. Wejście z poziomu gruntu na parterze. Na I piętrze znajduje się Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami. Wejście schodami, brak windy. Na II piętrze znajduje się siedziba Starosty, Wicestarosty, Sekretarza Powiaty, Skarbnika Powiatu, Biuro Rady Powiatu, Wydziału Finansowo-Budżetowego, Wydziału Organizacji i Nadzoru, Wydział Zarządzania Kryzysowego, Wydział Administracyjno-Gospodarczy, Powiatowy Rzecznik Konsumenta. Brak windy.
Na miejscu dostępni są pracownicy znający język migowy. Dopuszcza się wstęp z psem asystującym. W przypadku braku możliwości poruszania się, wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku po przywołaniu danego pracownika przez pracownika Kancelarii Starostwa. W pobliżu obiektu miejsca do parkowania.
b) 21-400 Łuków, ul. Piłsudskiego 14. Wejście do Wydziału Administracyjno-Gospodarczego od strony północnej. Dwa schodki. Wejście do Wydziału Budownictwa od strony wschodniej. Wejście z poziomu gruntu schodami na I piętro. Brak windy. Dostępni pracownicy znający język migowy. Dopuszcza się wstęp z psem asystującym. W pobliżu obiektu miejsca do parkowania.
c) 21-400 Łuków, ul. Czerwonego Krzyża 4. Siedziba Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska oraz Inwestycji i Zamówień publicznych. Wejście z poziomu gruntu na parterze. Po schodach na I piętro siedziba Wydziału Promocji, Rozwoju i Polityki Społecznej, część Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu, Zespół Radców Prawnych, Zespół Audytu Wewnętrznego oraz stanowisko Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Utrudnienia architektoniczne dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Możliwość przywołania pracownika posługującego się językiem migowym. Dopuszcza się wstęp z psem asystującym. W pobliżu obiektu miejsca do parkowania.
d) 21-400 Łuków, ul. Piłsudskiego 14. Siedziba Powiatowego Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Wejście od strony zachodniej na parterze, jeden schodek. W pobliżu obiektu miejsca do parkowania.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia dla użytkowników niepełnosprawnych
Strona jest w pełni responsywna tzn, że automatycznie dostosowuje wyświetlane treści do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.
Na urządzeniach mobilnych jak tablety, smartfony, telefony komórkowe powoduje to większą czytelność strony.
W górnym lewym narożniku strony znajdują się pomocne opcje:
-
- powiększanie czcionki
- włączenie czytelnej czcionki
- ustawienie wysokiego kontrastu
- wyłączenie trybu animacji
- wyłączenie stylów strony
- podkreślenie linków
- wyróżnianie linków
- szare zdjęcia
- zamiana kolorów
- nawigacja klawiaturą
- TAB – przejście do kolejnego elementu na stronie
- Kontrast tekstu do tła – materiały na stronie są przez to czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych
Pomoc w nawigacji:
Na stronie znajduje się wyszukiwarka ułatwiająca odnalezienie poszukiwanych treści.
Inne informacje i oświadczenia
w sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się
1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.
W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Starostwie Powiatowym w Łukowie, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w Kancelarii Starostwa, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
e-mail na adres: kancelaria@starostwolukow.pl
faksem na nr 25 798 74 91,
telefonicznie na nr 25 798 22 03 wew. 240
drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Łukowie, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków dopiskiem: prośba o skorzystanie z usług tłumacza języka migowego