Telefony kontaktowe dla ofiar przemocy i świadków przemocy

tefon

Co zrobić, gdy jesteś osobą doznającą przemocy albo świadkiem przemocy? Gdzie zgłosić się po pomoc?

Jeśli jesteś osobą doznającą przemocy i potrzebujesz natychmiastowej pomocy, możesz się zgłosić do Ośrodka Interwencji Kryzysowej (OIK), które są w każdym większym mieście. Możesz tam otrzymać pomoc psychologiczną, prawną. Część OIK-ów jest czynna całą dobę i np. prowadzi noclegownie.

Na terenie Powiatu Łukowskiego Specjalistyczny Ośrodek Poradnictwa Rodzinnego i Interwencji Kryzysowej w Łukowie świadczy poradnictwo psychologiczne, pedagogiczne, prawne. Adres Ośrodka: ul. Wojska Polskiego 61, 21-400 Łuków, telefon: 25 798 77-80.

Jeżeli jesteś świadkiem przemocy, powiadom odpowiednie służby (najlepiej policję) oraz porozmawiaj z osobą dotkniętą przemocą i przekonaj ją, aby szukała pomocy. Pamiętaj, że możesz zgłosić taką sprawę nawet wtedy, gdy nie masz twardych dowodów — weryfikacją zgłoszenia zajmie się policja.

http://www.niebieskalinia.info/index.php/jestes-swiadkiem

http://www.niebieskalinia.info/index.php/ofiary-przemocy

——————————————————————————————————————————

Telefony kontaktowe dla ofiar przemocy i świadków przemocy:

800 12 00 02 – Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy „Niebieska Linia” czynny przez całą dobę. Możesz uzyskać wsparcie psychologiczne oraz informacje o lokalnych placówkach pomocowych.

800 12 12 12Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka (pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci lub rażące zaniedbania względem nich)

116 111Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży udziela wsparcia dzieciom i młodzieży
do 18 r. ż. Telefon jest anonimowy i bezpłatny, działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

116 123Kryzysowy Telefon Zaufania – wsparcie psychologiczne

Kryzysowy Telefon Zaufania został przekształcony w Platformę 116sos.pl. Osoby w kryzysie emocjonalnym, ich najbliżsi, ale także pomagający profesjonaliści, mogą znaleźć wsparcie
24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Posługuje się 3 kanałami komunikacji: telefon, chat
i formularz kontaktowy. Po więcej informacji zapraszamy na stronę platformy: www.116sos.pl.

Poradnia działa dzięki wsparciu NASK w ramach projektu “Rozwój platformy pomocowej 116sos.pl wraz z obsługą infolinii (dla osób dorosłych będącym w kryzysie emocjonalnym) oraz osobami towarzyszącymi”.

https://psychologia.edu.pl/kryzysy-osobiste/telefon-kryzysowy-116123.html

800 120 226 – Policyjny telefon zaufania ds. przeciwdziałania przemocy (telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 – 15.30 – połączenie bezpłatne).

800 676 676 – Infolinia Rzecznika Praw Obywatelskich Czynna w poniedziałek od godz. 10.00-18.00. Od wtorku do piątku od godz. 8.00-16.00.

Osoby z całej Polski mogą się połączyć bezpłatnie zarówno z telefonów stacjonarnych jak i komórkowych operatorów wszystkich sieci. Łącząc się z Infolinią Obywatelską każdy obywatel może uzyskać podstawowe informacje o prawach człowieka i kompetencjach Rzecznika Praw Obywatelskich.