W dniu 19 lipca br. odbyła się IV Nadzwyczajna Sesja Rady Powiatu Łukowskiego, podczas której uchwalono m.in. przyjęcie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Łukowa 2030 z perspektywą 2040.
Dokument został przygotowany przez firmę TRAKO Projekty Transportowe z/s we Wrocławiu i szczegółowo omówiony przez Pana Konrada Adamczuka. Diagnoza stanu mobilności w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Łukowa (skrót: MOF Łukowa), stanowił punkt wyjścia do opracowania Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Łukowa 2030 z perspektywą 2040 (skrót: SUMP dla MOF Łukowa).
Pod pojęciem MOF Łukowa jest rozumiany obszar Powiatu Łukowskiego, w skład którego wchodzą:
- Miasto Łuków – jako miasto rdzenne,
- Gmina Łuków – jako strefa zewnętrzne MOF Łukowa,
- Gmina Stanin – jako strefa zewnętrzne MOF Łukowa,
- Powiat Łukowwski na obszarze obejmującym ww. gminy na całym obszarze MOF Łukowa.
Potrzeba opracowania i realizacji SUMP dla MOF Łukowa wynika z konieczności znaczącej poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i klimat, przy jednoczesnym dążeniu do poprawy jakości życia mieszkańców MOF Łukowa.
Ponadto Rada Powiatu Łukowskiego uchwaliła zmiany w budżecie Powiatu Łukowskiego na 2024 r. oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Łukowskiego.