Sekretarz Powiatu: Jerzy Siwiec

 

Sekretarz Powiatu zapewnia warunki efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego wykonywania zadań Starostwa i może w imieniu Starosty na podstawie jego upoważnienia wykonywać zadania obejmujące w szczególności zapewnienie właściwej organizacji pracy oraz realizację polityki zarządzania zasobami ludzkimi w Starostwie.

  1. Do kompetencji Sekretarza należy w szczególności:
    1. sprawowanie nadzoru nad: organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku i dyscypliny pracy, terminowością załatwiania spraw obywateli, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych, obiegiem i udostępnianiem informacji publicznej oraz polityką jakości w Starostwie,
    2. inicjowanie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem wewnętrznych regulacji organizacyjno – prawnych,
    3. zapewnienie merytorycznej i techniczno – organizacyjnej obsługi posiedzeń organów Powiatu,
    4. koordynowanie systemu kontroli zarządczej,
    5. koordynowanie i nadzorowanie toku przygotowywania projektów uchwał oraz innych materiałów dla potrzeb Zarządu i Rady,
    6. nadzorowanie załatwiania petycji, skarg i wniosków wpływających do Starostwa,
    7. nadzorowanie realizacji zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów,
    8. wykonywanie innych zadań w ramach upoważnień udzielonych przez Starostę.
  2. Sekretarz uczestniczy w posiedzeniach Zarządu i może uczestniczyć w obradach Rady i jej komisji z głosem doradczym.
  3. Sekretarz Powiatu nadzoruje pracę:
    1. Biura Rady Powiatu,
    2. Wydziału Organizacji i Nadzoru,
    3. Wydziału Promocji, Rozwoju i Polityki Społecznej,
    4. Wydziału Administracyjno-Gospodarczego.