Podlaska Federacja Organizacji Pozarządowych w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Europartner Akademicki Klub Integracji Europejskiej oraz Fundacją Biznes i Prawo zapraszają do wzięcia udziału w projekcie Szkolenia eksperckie dla Podmiotów Ekonomii Społecznej z zakresu zamówień publicznych w województwie podlaskim, warmińsko-mazurskim, lubelskim, mazowieckim i łódzkim.
Okres realizacji: od 01.06.2021 r. do 30.11.2022 r.
Szkolenia realizowane będą w II blokach: I – teoretycznym i II – praktycznym, w łącznej ilości 56 godzin (8 dni szkoleniowych x 7 h).
Blok teoretyczny obejmie następujące zagadnienia:
Aktualny stan prawny
- Nowa ustawa PZP – najważniejsze zmiany.
- Zakres stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Wyłączenia obowiązku stosowania ustawy.
- Polityka zakupowa państwa oraz plan postępowań o udzielenie zamówień.
- Tryby postępowania.
- Wartość zamówienia.
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Zasady dotyczące stanowienia warunków udziału wykonawców w postępowaniu i oceny spełnienia przez nich ustalonych warunków.
- Klauzule społeczne.
- Kryteria oceny ofert.
Pozycja wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
- Warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające ich spełnienie.
- Wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu.
- Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia.
- Podwykonawcy.
- Dokumenty składane przez wykonawcę w odpowiedzi na postępowanie.
Wybór najkorzystniejszej oferty
- Badanie i ocena ofert.
- Nowe przesłanki odrzucenia ofert.
- Rażąco niska cena.
Umowa o zamówienie publiczne.
- Rodzaje umów.
- Zmiana treści umowy.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
- Realizacja umowy.
Środki ochrony prawnej.
- Odwołanie.
- Skarga.
Dokumentacja postępowania.
- Ogłoszenie o zamówieniu i ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Protokół postępowania.
Pozyskiwanie zamówień publicznych
- Budowanie świadomości decydentów JST dotyczących zastosowania kaluzul społecznych.
- Inne źródła pozyskiwania środków z funduszy publicznych i prywatnych.
- Zasada konkurencyjności.
- Projekty współfinansowane ze środków UE.
- Fundraising.
Komunikacja, marketing i Public Relations:
- Zasady komunikacji i marketing w zgodności z procedurami prawnymi.
- Źródła informacji o zamówieniach.
- Poszerzenie działalności PES/PS.
Zarządzanie zasobami ludzkimi:
- Optymalizacja kosztów pracy.
- Aspekty pracy zdalnej.
Budowanie lokalnych parnerstw:
- Sieci podmiotów, klastry, związki branżowe i korzyści z uczestnictwa.
- Aktywizacja członków PES/PS i budowa relacji ze społecznością lokalną.
Karty zgłoszeniowe i deklaracje dostępne są /TUTAJ/